11 september 2014
Ik denk dat de tekstschrijver eerder voor de Russische staatsmedia heeft gewerkt.... Knap stukje propaganda. Wie trapt er in? Koste wat kost dat ding zal er komen denken ze daar. Gevaarlijk, milieubelastend, overlast etc.
10 september 2014
In een bijlage van het Tracébesluit van de N7 omlegging Sneek staat nog een heel verhaal te lezen waarom daar bij een V=80km/h mede uit oogpunt van ARBO-eisen wel voor rijstroken van 3.25 m gekozen is. Is RWS van haar schreden teruggekeerd ? Blz. 37 op https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CC4QFjAC&url=https%3A%2F%2Fzoek.officielebekendmakingen.nl%2Fkst-25982-4-b4.pdf&ei=omwQVNDaDMXIyAPR9ICIAw&usg=AFQjCNGr1w-YAw1T_TNz3tm_4fTguLhFXw&bvm=bv.74649129,d.bGQ&cad=rja
9 september 2014
Is 3,10 Niet erg smal? Als er vanuit Drachten vrachtwagens aan komen die op strook 3 binnen. Kom je uit Assen en zit je op strook 2 en op strook 1 zit ook een vrachtwagen, dan heb je volgens mij het gevoel gemangeld te worden. Volgens mij is er ook nergens in Nederland een vier(acht)baans 80 kilometer doorstroomweg. Ik denk dat je die bak toch beter wat breder kunt maken om dat soort situaties te verminderen. Desnoods maak je de noordelijke baan(Hoogezand>Drachten) 3 baans dan kun je de ruimte over 7 stroken verdelen.
9 september 2014
Weer een sussend stukje van de hand van de het omgevingsmanagement van Aanpak Ring Zuid. Het zelfde management dat op een avondbijeenkomst in de wijk Helpman beweert: (ik citeer) "Onveilige verkeerssituaties zijn voor de verkeersdeelnemers veiliger, want dan let men beter op". Dus beste lezers; u kunt gerust slapen gaan... Alles komt goed... TV.
9 september 2014
Mooi verhaal om een ordinaire bezuiniging te verkopen. Zie http://t.co/sbY2pbsqhF
9 september 2014
<span>@Machteld: Jazeker Machteld, ik ken de straat goed. Door de geparkeerde auto's aan beide zijden is de Van Houtenlaan inderdaad smal. Toch denken wij dat een toename van het verkeer hier niet leidt tot een onveilige situatie. De straat is een 30 km/uur-straat en dat blijft zo. Bijna alle straten in de omgeving van de Van Houtenlaan krijgen een maximumsnelheid van 30 km/uur. Daarmee wordt de Van Houtenlaan onderdeel van een groot 30 km/uur-gebied in Helpman, waar de veiligheid van het langzame verkeer (fietsers en voetgangers) voorop staat. De automobilist moet zich hier aanpassen aan de andere weggebruikers. En voor alle weggebruikers geldt natuurlijk dat ze goed moeten blijven uitkijken!</span>
4 september 2014
Beste Luuk, U zegt dat een verdubbeling van het verkeer in de van Houtenlaan geen invloed zal hebben op de veiligheid. Heeft u wel eens geprobeerd om in die straat een tegemoetkomende fietser te passeren?
2 september 2014
@Menno Mulder: Ja, de waterpartijen krijgen een andere vorm en komen wat dichter bij het Gomarus College. Maar er blijft een duiker tussen deze waterpartij en het Noord-Willemskanaal.
1 september 2014
@kuijpers: De Verlengde Hereweg blijft een belangrijke ontsluitingsweg voor de wijk Helpman. Maar als gevolg van de plannen voor de ombouw van de ringweg, neemt verkeer hier wel af. U kunt dit zien op de <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/effecten/verkeerskaart/">verkeerskaart</a>. De afname komt doordat het verkeer straks meer gebruik gaat maken van de A28 en de zuidelijke ringweg, omdat de knelpunten in deze route (met name bij het Julianaplein) worden weggenomen. Vanuit het zuidoosten van Helpman naar de A28 blijft de route via de Goeman Borgesiuslaan en de Van Ketwich Verschuurlaan het snelst. Onderdeel van het project Aanpak Ring Zuid is het verlengen van de opstelstrook voor het verkeer linksaf richting de A28, zodat de doorstroming hier verbetert. Richting het oosten kunt u de route nemen via de Helperzoomtunnel, het zuidelijke deel van de Europaweg (de ‘oude A7’) en de aansluiting Westerbroek. Naar het westen rijdt u via de Verlengde Hereweg en de nieuwe verbindingsweg. Op de <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/effecten/routekaart/">routekaart </a>kunt u deze en veel andere routes bekijken.
1 september 2014
@Peter: Bij de verdiepte ligging moet rekening worden gehouden met de wettelijke eisen. In het Bestuurlijk Voorkeursalternatief (2009) is destijds niet gekozen voor een tunnel, maar voor een verdiepte ligging, met daaroverheen deksels. Een tunnel vraagt om erg kostbare technische voorzieningen. Bij een verdiepte ligging hoeven minder kostbare voorzieningen te worden getroffen. Wel worden er eisen gesteld aan de lengte van de gaten en de lengte van de deksels. Een deksel mag niet langer zijn dan 250 meter en hierop moet een opening volgen van minstens 100 meter. De verdiepte ligging ligt tussen de Hereweg en het Oude Winschoterdiep. Omdat de uiteinden van de verdiepte ligging vaststaan én omdat er bij het spoor een deksel moet komen om de ringweg te kruisen, zijn de mogelijkheden beperkt om te kiezen waar de openingen moeten komen. Er is voor gekozen om de opening bij appartementencomplex De Frontier te leggen en niet bijvoorbeeld bij de lage bebouwing aan de H.L. Wichersstraat. Bij het bouwen van De Frontier is overigens al rekening gehouden met de ligging van de zuidelijke ringweg. Het gebouw is goed geïsoleerd, waardoor de bewoners weinig hinder ondervinden van het verkeerslawaai. De balkons liggen aan de andere zijde. Bij de DUO-toren sluit het groen van het toekomstige Zuiderplantsoen aan op de kantorentuin van DUO, waardoor een aaneengesloten groen gebied ontstaat.