18 mei 2015
Ik woon aan de zuidelijke kant van de H.L.Wichersstraat en ik wil graag weten hoelang het project van sloop tot realisatie van de tunnel in mijn straat duurt? Daarnaast wil ik graag weten hoe laat de werknemers aanwezig zijn op dit gedeelte van de bouwplaats, op welk tijd stip er daad werkelijk wordt gewerkt met machines en tot welk tijdstip s'avonds?. En hoeveel dagen in de week? Wordt er gebruikmaakt van damwanden en wordt er geheit?
29 april 2015
Dank voor je aanbod Dirk, maar we komen hier ook zonder jouw hulp prima uit.
23 april 2015
Beste Luuk, Ik las gisteren in het DvhN dat je over de recente berichtgeving hebt gezegd: "Ik ken het percentage niet". Beetje raar want het zijn jullie eigen cijfers. Als jullie hulp nodig hebben bij de analyse van jullie eigen cijfers, dan hoor ik het graag. Groet, Dirk
15 april 2015
@Menno Mulder: Dank voor je correctie en aanvullingen! We hebben het in de tekst inmiddels aangepast.
10 april 2015
Zelf was ik betrokken bij de eerste ombouw van het J.plein begin jaren 90. De toe- en afritten naar/van het J.plein zijn evenals die van/naar de Paterswoldseweg in het kader van deze ombouw toen pas weggehaald ! Op de A28 zijn bij de van Ketwich Verschuurlaan daarom als compensatie de noordeljke toe- en afrit aangelegd De exploitant van het Century benzinestation aan de Paterswoldseweg heeft er destijds nog een riante schadevergoeding aan over gehouden omdat er minder aanbod van klandizie zou komen.
20 maart 2015
@ St. Leefomgeving: De Waterloolaan wordt wel anders ingericht, maar niet breder. De bolfoto (een impressie, niet bindend) geeft op dit punt niet de goede indruk. De breedte van de Waterloollaan is vastgelegd in het Tracébesluit. En wat de verkeersaantallen betreft: de projectorganisatie beweert niets, maar geeft aan wat de uitkomst van verkeersprognoses zijn. Die zijn gebaseerd op het hiervoor gebruikelijke verkeersmodel. De prognoses hebben betrekking op het voorspelde aantal motorvoertuigen in 2030.
18 maart 2015
in de inrichtingsplannen staat over de Waterloolaan: "Daarom is een beperkte herinrichting van deze straat nodig, nadrukkelijk binnen het bestaande wegprofiel." Nu de aanbesteding begonnen is blijkt ineens dat de Waterloolaan 2x zo breed wordt, en dat een waardevolle ecologische groenverbinding verdwijnt. Het kleine Sterrebos wordt gehalveerd. Dit is kenmerkend voor de werkwijze van Rijk en gemeente. Ook bij de verkeersaantallen op de Waterloolaan voorspellen onze verkeerskundigen het dubbele van wat de projectorganisatie beweert. meer informatie: info@zuidelijkeringweg.nl
2 maart 2015
@St. Leefomgeving: Voor elke boom die verdwijnt, komt een andere boom terug. Dat is geen streven; dat staat vast en daar mag iedereen ons aan houden. Binnen het plangebied (TB-gebied) is voldoende ruimte om alle bomen te compenseren (zie <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/files/6114/1165/2307/Bijlage_6_deelrapport_Bomen_Bomen_Effect_Analyse.pdf">Bomeneffectanalyse</a>, hoofdstuk 6, p 38). In de omgeving van de Van Eedenstraat verdwijnt het groen op de hellingen (taluds) langs de A28. Op het nieuwe talud zal over de volle lengte nieuwe beplanting worden aangebracht. Bovendien krijgt het geluidsscherm, in tegenstelling tot nu, een groene begroeiing. Na enkele jaren is het groen hier weer op het huidige niveau. Het fiets- en wandelpad langs het Hoornsediep wordt breder dan in de huidige situatie. Nu is een deel van dit voetpad zeer smal. Op <a href="http://www.viadrupsteen.nl/ringzuid/tb/#Julianaplein/Huidige_situatie_%282013%29/">deze bolfoto</a> is het verschil goed te zien. Het fietspad langs het kanaal, vanaf de Vondellaan tot aan de Parkbrug, wordt volledig tweerichtingsverkeer, zonder dat de fietsers ander verkeer hoeven te kruisen. Deze route vervangt de route in het verlengde van de Vondellaan. Het fietstunneltje tussen de Rivierenbuurt en het Noord-Willemskanaal wordt vervangen door een fietsoversteek met verkeerslichten. Zie hiervoor ook de pagina <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/effecten/fietsverbindingen/">Fietsverbindingen </a>op deze website (nummers 4 en 5). Doordat langs de nieuwe afrit van de A28 een geluidsscherm komt, wordt het in de Van Eedenstraat stiller dan nu. Zie het <a href="http://www.aanpakringzuid.nl/files/9614/1172/1891/Bijlage_D_Akoestisch_onderzoek_deelrapport_Specifiek.pdf">geluidsonderzoek</a>, pagina 690 t/m 692.
24 februari 2015
De reactie van de projectorganisatie is misleidend. Weliswaar is het streven alle te kappen bomen te compenseren, maar hiervoor is geen plaats binnen het plangebied. Het echtpaar Lesteluhu moet het straks dus doen met minder groen in hun omgeving. De fiets- en wandelroute die ter vervanging van de route langs het Hoornsediep wordt opgevoerd, bestaat al. De route in het verlengde van de Vondellaan komt simpelweg te vervallen. Kinderen die straks vanuit de Wijert naar de Rivierenbuurt moeten, zullen vanaf de Brailleweg over het Emmaviaduct moeten oversteken (>25000 auto's per dag). Het fietstunneltje eronderdoor komt namelijk ook te vervallen. Voor wat betreft de geluidsoverlast in de wijk, geluidsisolerende ramen zullen het binnen weliswaar aangenamer maken, maar buiten zitten of wandelen zal geen pretje zijn met zowel de A28 als de >10.000 auto's op de Vondellaan in de nieuwe situatie.
21 februari 2015
Gelukkig heeft de projectorganisatie alle tijd gehad voor een goede voorbereiding. Nu maar hopen dat ze er ook een fatsoenlijke plafond prijs aan hebben gehangen . . .