29 oktober 2016
Hierdoor hoeft het sifon onder de ringwegbak door niet meer worden aangelegd?
28 oktober 2016
We realiseren ons dat verkeersdeelnemers een periode van gewenning nodig hebben om zich aan de nieuwe situatie aan te passen. Dat geldt ook voor de De Savornin Lohmanlaan. Er is op dit moment voor ons geen reden om aanvullende maatregelen te treffen. We houden de situatie echter wel goed in de gaten. De gemeente heeft de politie (motordienst) inmiddels gevraagd extra toezicht uit te voeren op de handhaving van de verkeersregels in Helpman. We hopen dat het verkeer zich hierdoor snel aan de nieuwe regels gaat houden.
28 oktober 2016
We blijven op dit punt helaas van mening verschillen Wat u slechter noemt, is dat in onze ogen niet altijd. Zoals eerder gezegd erkennen we dat het plan ook keerzijden heeft. Daarom hebben we ons best gedaan om de nadelen zo goed mogelijk te ondervangen. Dat betekent dat bepaalde situaties veranderen. Dit proberen we zo objectief mogelijk te omschrijven. Want wat voor bepaalde groepen een verslechtering is, is dat voor andere mensen misschien niet.
28 oktober 2016
Aanpak Ring Zuid is niet alleen plan een voor de auto. In het plan zijn ook tal van verbeteringen voor fietsers opgenomen. Kijk https://www.aanpakringzuid.nl/achtergronden/effecten/fietsverkeer (hier) voor een volledig overzicht van wat er voor de fietser verandert. Er verdwijnen enkele fietsverbindingen, maar er komen ook nieuwe verbindingen voor terug. Op verschillende plekken wordt het voor de fietser veiliger en sociaal veiliger.
28 oktober 2016
De verandering in het plan betekent dat de situatie bij het Oude Winschoterdiep ongeveer gelijk blijft. Ook nu is het kanaal afgesloten voor scheepvaart. De vaste brug in het verlengde van de Meeuwerderbaan blijft liggen. Het plan was om het Oude Winschoterdiep ter plekke van de zuidelijke ringweg te dempen. Dat is nu niet meer nodig. Voor de Griffebrug verandert er nu dus niets.
28 oktober 2016
Fijn dat er aandacht is voor fietsverbindingen, maar hoe zit het met voetgangersverbindingen? Wordt er gedacht aan een fijnmazig systeem van voetgangersoversteekmogelijkheden???
28 oktober 2016
Betoogd wordt in nu de Groninger Internet krant met betaalde en gestuurde informatie dat in de toekomst minder woningen dan nu, referentie is dan... 29 september 2014, het trecebesluit, te maken krijgen met verminderde geluidsbelasting en overlast. Lijkt mooi maar is minder mooi dan beweerd: Er is geen schijn van bewijs voor deze informatie. De informatie bestaat uit berekeningen, die al uitgevoerd werden en moesten worden ten behoeve van de Mer en het trracebesluit van de minister op 29 september 2014 en de noodzakelijk geworden herziening van december 2015. Daarnaast, als je woningen zoals bij de HL Wicherstraat sloopt en alle woningen sloopt die in en naast het huidige trace liggen en in de invloedsfeer komen te liggen van het nieuwe trace en kunstwerken hebben beduidend minder woningen en inwoners daarvan last van geluidsbelasting en geluidhinder. Als je ook zoals de Raad van state verplicht geluidsreductie moet toepassen bij een wijziging van het tracebesluit en dat ""oplossen mag en kan met nog geluidsarmer asfalt dan u al in sommige straten of lanen toegepast wordt en ongetwijfeld ook op de Vondellaan en andere straten die te maken krijgen met veel meer verkeer gaat toepassen, neemt geluidsoverlast.. af maar sluit dat ook niet uit voor de toekomst. Zie ook de recente gehele, weer opnieuw toegepaste nieuwe deklaag met "'superasfalt"' voor rekening van gemeente en of projectaanpak kosten RingZuid op de Hereweg vanaf Herewegbrug en viaduct tot en met huidige ringweg. De rest zal wel volgen, weer minder geluidsbelasting zal dat kunnen opleveren mits aantoonbaar en bewezen. Fijnstof emissies, toename en (on)veiligheid lost je er niet mee op. De reductie van de aantallen geluidbelaste woonruimten zullen bij de volgens ARZ toename van verkeer(en vooral ook vrachtverkeer en verkeer in wijken en onderliggende wegen slechts toenemen. Het gaat in het gehele plan niet om beperking van verkeer doch doorstroming is de centrale doelstelling op zowel de Rijksweg en het onderliggende wegennet. Sneller en slimmer van A naar B en omgekeerd. Het kan beter en slimmer.
28 oktober 2016
@ John: Wanneer worden de impressies (waarbij het altijd zomer is en het groen al tien jaar heeft kunnen groeien) op deze website bijgewerkt naar hoe het er in de realiteit nu echt komt uit te zien? Van mij hoeft het groen niet verdord en klein te zijn maar er zijn een aantal zaken veranderd n.a.v. de reparatie van het tracebesluit, deze zie ik nog niet terug. Lijkt me wel zo netjes de mensen nu te informeren hoe het er echt gaat uitzien, volgens mij komt er bijvoorbeeld een iets andere loopbrug... En wordt het Julianaplein echt zo groen uitgevoerd als in de foto bij de laatste nieuwtjes?
27 oktober 2016
Beste Paula, excuus dat ik nog niet op je vraag had gereageerd. Jouw reactie was voor ons mede aanleiding om Combinatie Herepoort te vragen een brief te sturen naar de bewoners van de zuidzijde van de H.L. Wichersstraat. Deze brief is dinsdag bezorgd. Verder heeft Lefier toegezegd in de huisbezoeken die ze momenteel aflegt, informatie te geven over de sloop van de noordzijde. Heb je nog verdere vragen, dan kun je contact opnemen met Bert Kramer van Combinatie Herepoort, zie de brief van dinsdag voor zijn contactgegevens.
27 oktober 2016
Maar waarom kunnen jullie niet gewoon een keer zeggen: -Helaas voor diegenen die slecht ter been zijn: de fiets en wandelverbindingen tussen De Wijert en de Rivierenbuurt worden SLECHTER -Helaas voor automobilisten uit Assen naar Groningen: jullie krijgen stoplichten dus de verbinding wordt SLECHTER -Helaas voor fietsers in de Oost-West richting: Jullie krijgen een nieuw stoplicht om over te steken over de Brailleweg, deze weg wordt zeer druk, de auto's krijgen een groene golf, dus wordt het voor jullie SLECHTER - Helaas voor spelende kinderen in de papiermolen: de snelweg komt nu zo dicht langs jullie zwembad dat de luchtkwaliteit SLECHTER wordt.