20 juli 2017
Mee eens.
20 juli 2017
"Op die momenten zullen de verkeersdeelnemers zich moeten aanpassen". Op wat voor manier? Ik denk niet dat fietsers rustig achter de auto's aan gaan sluiten en dan meehobbelen in de file todat ze eindelijk kunnen passeren.
20 juli 2017
Met de auto zal het ook niet echt fijn zijn, om het vanaf de Singelier (Coendersweg) weer twee-richtings verkeer te maken zou misshien kunnen helpen met de drukte. In de cyclus van de verkeerslichten bij de hereweg krijgen de fietsers maar 1 keer groen (net als de auto's). Hij staat voor de fietsers wel wat langer op groen omdat alle richtingen tegelijk gaan en je moet wachten voor het kruisende verkeer. Als het druk is moet je met de auto waarschijnlijk een aantal cycli wachten voordat je aan de beurt bent.
20 juli 2017
Misschien dat je dan eens dagelijks achteraan de rij moet sluiten... Dan merk je hoe onveilig en onwenselijk de situatie is. Fietsers die tussen auto's slalommen, auto's die proberen op de baan voor linksafslaand verkeer te komen, fietsers die breed fietsen en de auto's tegemoet komen etc.
20 juli 2017
Hele moeizame situatie is dit, file-forming omdat er steeds maar een paar auto's groen licht krijgen (Ben in drukte tussen 5-10 minuten bezig om vanaf de Singelier bij de Hereweg te komen. Terwijl ik ondertussen de fietsers vaak groen zie krijgen). Vervelendste is dat door de keuzes in 1-richtingsstraten ik, en andere bewoners die op de HelperBrink aangesloten zijn, geen enkel ander alternatief hebben dan achteraan de rij aan te sluiten. Maak AUB de Helperbrink vanaf de singelier gewoon weer 2-richtingsverkeer. Dan kan ik tenminste op een andere manier mijn wijk uit.
19 juli 2017
Dank je. Ik heb ook al contact met en antwoord van Claudia gehad. Ik dacht trouwens dat het rijk deze toestemming had gegeven. Het waterbedrijf gaat mij nog bellen. Ik hoop niet dat er nog vaker uitzonderingen op de regel komen. Ik hoorde ook klachten van de buren.
19 juli 2017
@Annette, we hebben het nagevraagd bij het waterbedrijf. Zij laten weten dat het streven altijd is: rust voor de omgeving vanaf 19.00 uur en liefst nog eerder. Maar ook dat het soms onverhoopt kan voorkomen dat de uitvoering niet tussendoor gestaakt kan worden om het alsnog de volgende dag weer verder op te pakken. Gisteravond hebben ze aansluitend op de voorbereidende pilotboring een 300 meter lange waterleiding onder het spoor doorgetrokken. Dit is gebeurt in goed overleg en met toestemming van o.a. de gemeente. We vinden het heel vervelend dat dit extra overlast heeft veroorzaakt voor de buurt. Het intrekken van de waterleiding is overigens gelukt, en na het opruimen is dit onderdeel met de bijbehorende hinder afgerond. Het waterbedrijf geeft eveneens aan de geluidsoverlast te betreuren en laat met klem weten dat de werkzaamheden in de avonduren een uitzondering zijn. Indien je dit op prijs stelt staan ze je hierover ook nog graag telefonisch te woord.
19 juli 2017
Na de invoering van het verkeersplan Helpman is het eerste deel van de Helper Brink visueel versmald, omdat nu inderdaad aan beide kanten van de weg kan worden geparkeerd. De Helper Brink is onderdeel van het 30km/uur gebied Helpman en door de versmalling van de weg wordt de snelheid van het autoverkeer afgeremd. Tegelijkertijd zijn in het weggedeelte vlak voor het verkeerslicht de fietsstroken verbreed. Gedurende korte momenten van de dag – met name wanneer de leerlingen naar de scholen worden gebracht of worden gehaald – kan er extra drukte ontstaan voor de verkeerslichten. Op die momenten zullen de verkeersdeelnemers zich moeten aanpassen. Uiteraard is het niet de bedoeling dat de fietsers over de stoep rijden. De verkeerssituatie is naar onze mening niet zodanig dat we de getroffen maatregelen moeten terugdraaien.
18 juli 2017
Waarom dat kabaal bij fietstunnel eind Meeuwerderweg ? Het is nu 20 uur in de avond.
18 juli 2017
Nu er op de Helperbrink aan beide kanten van de weg geparkeerd wordt en met de file-vorming voor het verkeerslicht bij de Hereweg wordt het er erg fiets-onvriendelijk. Het is soms niet meer mogelijk met de fiets te passeren en fietsers nemen hun toevlucht tot het trottoir.