31 juli 2017
Is de planning voor de aanpassing van de Vondellaan al bekend? Ik kan alleen de planning vinden voor het deelgebied Julianaplein, maar niet specifiek het onderdeel van de Vondellaan.
31 juli 2017
@Fietsrouteplanner, de afsluiting van het fietspad duurt nog tot en met 29 september 2017
30 juli 2017
Bovenstaande is dus duidelijk een reactie van een bewoner, die slechts oog heeft voor het parkeren van eigen voertuig, en zich geen zak aantrekt van algemeen belang. 300 mogelijkheden, zolang maar niet voor eigen deur. En bestudeer gewoon de kaart; de route G.B. en Helperzoom zijn beide als - doorgaande - route aangemerkt naar het nieuw aan te leggen gedeelte van de Helperbrink, met een 50 km begrenzing. Doorgaand is niet synoniem voor racebaan, maar voor doorstroming, met veiligheid ook in acht genomen.
29 juli 2017
@Jacob: De Goeman Borgesiuslaas is GEEN doorgaande route. De gemeentelijke wegbenaminggeeft dit ook aan: een weg voor wijkverkeer, NIET voor doorgaand verkeer. De gemeente/arz hebben ons verzekerd dat de hoeveelheid verkeer op de Goeman Borgesiuslaan NIET zo groot zou worden dat het nodig zou zijn om parkeren te verbieden. De modellen hadden dit aangegeven. Wij willen NIET nog meer verkeer door deze straat. De gemeente ons ook toegezegd dat zij ervoor zouden zorgen dat er niet meer verkeer door onze straat zal gaan dan hun modellen hadden aangegeven. Als er toch teveel verkeer dreigt te komen dan "zijn er 300 mogelijkheden om verkeer een andere route te laten kiezen, en straten te ontlasten". Dat is precies wat er moet gebeuren. Dus niet het parkeren verbieden, en een grote racebaan voor veel meer verkeer dan bedoeld creeren, maar ervoor zorgen dat doorgaand verkeer geen gebruik maakt van deze route.
29 juli 2017
Is bekend tot wanneer de stremming gaat duren? Dit in verband met het up to date houden van de routeplanner van de Fietsersbond.
29 juli 2017
Als met "de uitstulpingen" ook de, buiten aangegeven parkeervakken, geparkeerde auto's worden bedoeld, aan het begin van de Goeman Borgesius (vanaf kruispunt Hereweg tot aan kruispunt van Houtenlaan), dan slaat het argument van overzicht al nergens meer op. Daar is door die situatie toe te staan een zeer ONoverzichtelijke situatie gecreeerd. Met alle risico's van dien voor alle soorten van verkeer. Daarbij dan ook benoemd de veiligheidsrisico's om het elkaar tegemoet komend verkeer aldaar op één rijbaan te persen met dit parkeergedoogbeleid. Vreemd is verder, dat op de kaart de G.B. als een doorgaande 50 km weg wordt aangemerkt, terwijl de gemeente zich van het argument bediend dat het geparkeerde wagenpark op eerder genoemd stuk als instrument dient om de snelheid te matigen. Hoezo dan doorgaande route voor 50 km/uur. Verder valt de laatste tijd ook op, dat dit stuk weg dichtslibt voor het zowel komend als gaand verkeer uit de richting van de stoplichten, wanneer het verkeersaanbod toeneemt. Wat in de toekomst alleen maar meer zal worden. Kortom is het parkeerbeleid van de gemeente op dit stuk weg een grote misser, waar gewoon zonder politieke spelletjes een reactie op moet komen. Heel simpel door een parkeerverbod aan een zijde van de straat, of door structurele aanpassingen voor meer parkeerhavens buiten de rijbanen.
25 juli 2017
Wat bedoeld wordt is dat de nieuwe inrichting van de Helperbrink (en dan het voorste stuk) het bij filevorming voor fietsers vrijwel onmogelijk maakt om de auto' s te passeren. De Helperbrink is juist rond de aanvangstijden van de scholen een belangrijke fietsroute. En deze piekmomenten geven gevaarlijke situaties, met vooral veel fietsende kinderen. De versmalling door het invoeren van 2 zijdig parkeren op het voorste stuk was onnodig, dit was juist altijd al het smalste stuk. Terwijl het breedste stuk tussen Coendersweg en Haydnlaan nog steeds een racebaan is.
25 juli 2017
@Maarten, de wijzigingen zijn doorgegeven aan Google Maps. Het duurt alleen even voordat ze de wijzigingen doorvoeren. Hopelijk pakken ze het snel op.
25 juli 2017
Het verkeersplan Helpman is opgesteld om doorgaand verkeer te weren en de verkeersveiligheid te vergroten als straks de Helperzoomtunnel klaar is. Daarom is het overgrote deel van de wijk 30km/uur geworden en is in verschillende straten éénrichtingsverkeer ingevoerd. Het plan is weloverwogen tot stand gekomen en na veel overleg met de bewoners en de scholen in de wijk. Een van de maatregelen die op basis van het verkeersplan is getroffen, is het invoeren van éénrichtingsverkeer op de beide uiteinden van de Helper Brink. Het terugdraaien van die maatregelen zou ongewenst doorgaand verkeer tot gevolg hebben en daarom wijzen wij dat af. Op bepaalde momenten van de dag – met name als de leerlingen naar de scholen worden gebracht en worden gehaald – is er inderdaad extra drukte bij het verkeerslicht van de Helper Brink/verlengde Hereweg. Omdat deze drukte zich beperkt tot bepaalde piekmomenten is er naar onze mening geen reden het plan op dit punt aan te passen.
25 juli 2017
Hallo, kleine suggestie: geen idee of het makkelijk te regelen is, maar het zou mooi zijn als jullie de (al dan niet tijdelijke) wegafsluitingen ook aan Google kunnen doorgeven. Veel mensen gebruiken Google Maps voor navigatie, en recente afsluitingen (oa oprit Oosterpoort richting ring, Kempkensberg, Verlengde Lodewijkstraat) staan niet geregistreerd, en Google stuurt me daar nog vrolijk langs. De afsluiting van de A10 West in Amsterdam staat bijvoorbeeld wel netjes aangegeven, dus het kan wel.