6 april 2017
Ik stem ook voor.
6 april 2017
@Tineke, bedankt voor het aanbod. We hebben het doorgegeven aan de studenten.
5 april 2017
Ik stem ook voor.
5 april 2017
Goed idee van Froukje Veenman, de benaming Quintustunnel. Die is historisch verantwoord, zoals haar onderzoek aantoont. Ook om een andere reden is de naam beter dan de huidige. 'Helperzoomtunnel' is als werktitel begrijpelijk maar als locatie-aanduiding niet erg duidelijk, want de tunnel ligt niet in maar naast de Helperzoom en die is 2 km lang.
3 april 2017
Vanmiddag heb ik bezoek gehad van een studente van de RUG die mij in het kader van het onderzoek een aantal vragen heeft gesteld. Ik begreep van haar dat het moeilijk was om mensen te vinden voor een interview. Als zij contact met mij opneemt dan kan ik haar nog wel aan een adres helpen. vriendelijke groet, Tineke Dijkgraaf Troelstralaan
30 maart 2017
De extra wensen zijn alledrie goede toevoegingen aan het plan als er echter keuzes gemaakt moeten worden dan heeft een groenere aanblik van het julianaplein verder weinig toegevoegde waarde. Ik zou het met name erg jammer vinden als dat ten koste zou gaan van de fiets- en voetgangerstunnel onder het spoor door. Die fiets- en voetgangerstunnel heeft namelijk een erg grote waarde om meerdere stadsdelen met elkaar te verbinden.
29 maart 2017
Top... scheelt ons een hoop geslinger en tijd op de rotondes bij Hoogkerk
24 maart 2017
@Kees en Henk: de nieuwe toerit en afrit voor de bus bij P+R Hoogkerk kruisen geen andere wegen. Ze sluiten aan op de busbaan Peizerweg. Dankzij deze nieuwe toe- en afrit hoeven veel bussen niet meer over de minirotondes aan weerszijden van de A7. Dat maakt de situatie voor fietsers veiliger. Zie ook ons https://www.aanpakringzuid.nl/actueel/nieuws/start-werkzaamheden-nieuwe-op-en-afrit-voor-bussen-bij-pr-hoogker (recente nieuwsbericht over de bustoe- en afrit). De Borchsingel, de nieuwe ontsluitingweg van Ter Borch, valt buiten het project Aanpak Ring Zuid. Hiervoor kunnen jullie het beste contact opnemen met de gemeente Tynaarlo.
24 maart 2017
@Alternatieve route. Ik heb nog geen idee, maar dit zijn iig de 3 opties waarbij ik in alle gevallen 2x zoveel tijd/afstand af moet leggen om op de snelweg te komen. Begrijp ook niet zo goed waarom de afslagen bij Hereweg verdwijnen. Ik Barcelona hebben ze ook zo'n ingegraven 'snelweg' waar om de paar honderd meter een korte invoegstrook is. Daar werkt het prima volgens mij.
24 maart 2017
@John. Ik weet niet hoe druk het op de Griffenweg is, wat ik echter wel weet is dat ik dan langs 4 stoplichten moet... + het feit dat er voor als nog geen volledige aansluiting van de Europaweg is...