19 oktober 2023
Jeroen, ik begrijp je standpunt. En we waarderen het dat je de tijd neemt om je zorgen te uiten. We zijn in onze planning van veel factoren afhankelijk en het is helaas dus niet zo simpel. Zowel de opdrachtgever als de aannemer zetten zich in om alles zo zorgvuldig mogelijk te plannen en proberen de overlast te beperken. In dit geval kunnen we niks meer veranderen in de planning en de afrit Hereweg zal dus ook op 6 november definitief dichtgaan. We moeten bijvoorbeeld ook rekening houden met de voorbereidingen van Operatie Ring Zuid, waarbij we tussen maart en september 2024 niet mogen werken aan het onderliggend wegennet. Ik wil wel graag benadrukken dat we de boel nauwlettend in de gaten houden en evalueren of er aanpassingen nodig zijn. Zo is besloten om de stremming bij de Van Ketwich Verschuurlaan vanaf 6 november toch aan te passen voor een betere verkeersdoorstroming. Er verschijnt binnenkort een artikel met meer informatie hierover. Het is straks mogelijk om bij afrit Groningen Zuid (vanuit Assen) wel rechtsaf de Ketwich Verschuurlaan in te rijden, maar dan via de Noordelijke rijbaan. De weg van oost naar west wordt dan juist afgesloten. Hiermee wil ik aangeven dat we wel degelijk luisteren naar zorgen en klachten. En dat we in sommige gevallen plannen aanpassen als blijkt dat een maatregel wel erg veel impact heeft voor weggebruikers of omwonenden, indien mogelijk.
19 oktober 2023
Het niet plaatsen van stoplichten zal denk ik toch echt dezelfde situatie opleveren als met het oude vrijheidsplein. Maar misschien heb ik het wel mis en valt het mee. Ik wacht het antwoord af. Dank voor de reactie.
19 oktober 2023
Het streven was 15 oktober, dat wordt nu 27 oktober. Dat is overeengekomen met het Waterschap. De oostzijde kan pas open nadat de bypass is afgebroken. En daar starten we pas mee na september 2024. Dus waarschijnlijk gaat dit deel voor fietsers en autoverkeer pas eind 2024 of begin 2025 open.
19 oktober 2023
Tja, natuurlijk is het vervelend en ik heb er ook last van, maar om het straks beter te krijgen moet het nu eenmaal. Er zijn wel ergere zaken om je over op te winden!
19 oktober 2023
Ik begrijp je zorgen over deze complexe rotonde waar veel verkeer gebruik van zal maken. Om je meer duidelijkheid te verschaffen over de verkeersveiligheid, ga ik je vraag voorleggen aan een collega van het verkeersteam. Op dit moment kan ik nog geen definitief antwoord geven, maar ik kom zo snel mogelijk bij je terug met meer informatie. Wat betreft je vraag over de verkeerslichten: in de eindsituatie komen er geen verkeerslichten op de ovonde. Alleen bij de fietsoversteek ten noorden van de ovonde komen verkeerslichten.
19 oktober 2023
Scherp opgemerkt en dat lijkt inderdaad tegenstrijdig. Ik heb het voor je nagevraagd: Voor nu, tijdelijk, nog één richting van de Maaslaan tot de Rivierenhof. Na oplevering staat contractueel dat het twee richtingen moeten worden. Het is nog onbekend wanneer dit gaat gebeuren en of het doorgaat. Contracten worden soms herzien of aangepast. Vooralsnog geldt nog dat het tweerichtingsverkeer moet worden.
19 oktober 2023
Misschien niet helemaal relevant hier, maar het Hoornsediep oz, tussen Maaslaan en Rivierenhof zou tweerichtingsverkeer worden. Aan de kant van de Rivierenhof wordt nog steeds aangegeven dat je vanaf daar niet het Hoornsediep richting zuiden op mag. Rara?
18 oktober 2023
15 oktober is geweest. Er staat nog geen water in het Oude Winschoterdiep, boven de verdiepte ligging, zoals eerder aangekondigd. De laatste tijd is er ook maar weinig activiteit te zien. Vanwaar de vertraging? En wanneer gaat de oostzijde van dit stukje Oude Winschoterdiep weer open voor fietsers en autoverkeer?
18 oktober 2023
Ik mis dat ook. Dit was allemaal al bekend.
17 oktober 2023
Ja, dat mis ik ook heel erg. Dat er grote afsluitingen zijn vanaf maart was al lang duidelijk, maar welke dan? Wanneer? Wat is de fasering? Deze informatie is erg mager.