Laatste reacties
Hier leest u de laatste reacties op deze website.
Evenhuis
8 februari 2025 om 09:48
Leuk on te zien dat het Noordelijk en zuidelijke gedeelte van het Sterrenbos weer wat meer bij elkaar gaan horen in het nieuwgedoopte Zuiderplantsoen. Zelf zie ik het Zuiderplantsoen passend in het kader van een potentiële verbinding can het Noorder- en Zuiderplatso3n met elkaar met een groen/wandelstokken dwars door de staat. De stad kan wel wat meer groen gebruiken na een recente toename van de woningbouw en bestrating, waardoor het groen in de stad zichtbaar is afgenomen Het lijkt me leuk om de groenstrook uitbreiding te zien tussen het Nooder en Zuiderplatsoen en meer ruimte biedt voor een recreatiestrook hiertussen (de lijnzuiderplantsoen-rivierenbuurt, via het spoor, over het museumbrug en dan via de Westerhoven naar het Noorderplantsoen. In het artikel werd genoemd dat destijds het sterrenbos doorsneden werd wat tot voor de zuidelijke ringweg was. Dat het nu mooi is meer de verdiepte ligging we nu een stuk park gekregen hebben. Wat dit narratief betreft vind ik wel jammer dat we nu voor het Zuiderplantsien nu wel een gat hebben, zelfs midden in het park, wat overduidelijk te zien is op de luchtfoto. In dat opzicht voor het "herstel" van de verbinding en uitbreiding van het sterrenbosch dat het nog noodzakelijk is dat er wegen dwars door het park gaat, dan er om heen. En ik braaf me dan ook nogsteeds af waarom dan toch niet is doorgehakt om het verdiepte ligging in het zuiderplantsoen volledig te dekken met een betonnen dak. Dan krijgt het Zuiderplantsoen. Dan krijg je nog meer parkruimte terug en is een park compleet. Naar mijn idee lijkt dat gat midden in het Zuiderplantsoen een designfout en heeft het we8nig functionele meerwaarde voor het Zuiderplantsoen, laat staan een esthetische keus.
Jelto
7 februari 2025 om 07:52
Helemaal mee eens! Er wordt alleen serieus ingegaan op 'autovragen' Mijn reactie op de conversatie op een andere plek, de vraag van Piet waarom je ergens niet links af kan slaan: "Toch wel frappant, op een (auto) vraag over een halve minuut omrijden volgt een uitgebreide uitleg over meerdere reacties, met zelfs een uitnodiging om te komen praten om het uit te leggen. En opmerkingen over echt gevaarlijke punten voor fietsers en voetgangers worden, op een enkele opmerking na ('we gaan kijken') eigenlijk bijna genegeerd. Er lijkt in ieder geval niet serieus mee omgegaan te worden. Zelfs al zouden deze punten niet echt gevaarlijk zijn dan zijn er mensen die ze gevaarlijk vinden, en dan moet je er volgens mij wel wat mee doen. Maar dat lijkt alleen met 'auto' vragen te kunnen."
Jelto
7 februari 2025 om 07:47
Toch wel frappant, op een (auto) vraag over een halve minuut omrijden volgt een uitgebreide uitleg over meerdere reacties, met zelfs een uitnodiging om te komen praten om het uit te leggen. En opmerkingen over echt gevaarlijke punten voor fietsers en voetgangers worden, op een enkele opmerking na ('we gaan kijken') eigenlijk bijna genegeerd. Er lijkt in ieder geval niet serieus mee omgegaan te worden. Zelfs al zouden deze punten niet echt gevaarlijk zijn dan zijn er mensen die ze gevaarlijk vinden, en dan moet je er volgens mij wel wat mee doen. Maar dat lijkt alleen met 'auto' vragen te kunnen. Ook hieruit blijkt weer dat dit hele project gericht is op de auto. Fietsers en voetgangers hebben het nakijken.
Piet, excuus, met ons laatste antwoord is iets misgegaan. Wij reageren op uw voorstel voor verkeerslichten bij de afrit voor verkeer vanaf Drachten richting centrum. Deze verkeerslichten bij de Brailleweg zijn bedoeld voor het verkeer dat vanaf de afrit linksaf wil slaan richting De Wijert. Volgens u hoeven deze verkeerslichten geen invloed te hebben op het verkeer vanuit het centrum naar de A28 (richting Assen). Deze oplossing kan alleen als het verkeer naar Assen een eigen rijstrook heeft, die bovendien buiten de verkeerslichten ligt. Daarvan geven wij aan dat dat fysiek niet past. Twee losse rijstroken nemen namelijk meer ruimte in dan één weg met twee rijstroken. Alleen een witte streep tussen deze rijstroken is niet genoeg. Als er onvoldoende tussenruimte is, zwenkt een (vracht)auto die van de afrit Drachten komt namelijk uit over de rijstrook naar de A28. We kunnen dit in een tekening laten zien. U bent van harte welkom om hierover met onze verkeerskundige in gesprek te gaan. Als u ons een mail stuurt (mailto:info@aanpakringzuid.nl), nemen we contact met u op.
Woueter Peters, nee, het is niet de bedoeling dat auto's op de Hereweg bij de Máximaweg een U-bocht gaan maken. Maar we kunnen dit niet voorkomen.
Piet
4 februari 2025 om 17:07
Gewoon antwoord op de vraag zou prettig zijn geweest, maar kennelijk zit dat er niet in. Jammer.
De Vries
3 februari 2025 om 14:24
Het is je toch al tig keer uitgelegd Piet. Die uitleg is zo helder als wat dus daar zit het 'm niet in. Maar dat reacties achterwege zouden blijven is niet waar. En de consequenties: mensen moeten een ieniemienie stukje omrijden en kunnen dan gewoon naar de Vondellaan. Laat het rusten, het levert alleen maar spanning op en je verandert er toch niks aan.
embo
3 februari 2025 om 07:39
Het valt me op dat ARZ niet meer reageert op signalering van onveilig situaties die ontstaan zijn door de aanleg van de nieuwe ring (Oversteek bij oude Amaliatunnel, veel meldingen; afrit Stadspark/Martiniplaza, veel meldingen). Waarom niet? Het is namelijk echt wel onveilig.
Piet
3 februari 2025 om 03:26
Jammer dat tot dusver een reactie is uitgebleven. Ik vraag me nu af of bij het maken van die keuze wel goed over de consequenties is nagedacht. Ik krijg nu het sterke vermoeden dat dat niet het geval is. Daarom stel ik voor om dat alsnog te gaan doen.
Henk
31 januari 2025 om 16:09
Mooi op tijd gecommuniceerd!